Gmina Niebylec
RODO
Ochrona danych osobowych jest jednym z kluczowych zadań realizowanych przez Szkołę Podstawową im. Św. Józefa Sebastiana Pelczara w Jaworniku, Jawornik 108 (dalej: Szkoła). Na bieżąco będziemy informować Państwa o ważnych zmianach w przepisach prawa, w tym o prawach osób, których dane dotyczą. Parlament Europejski opublikował w 2016 roku Rozporządzenie 2016/679 w sprawie ochrony danych osobowych, zwane RODO. Będzie ono miało zastosowanie w Unii Europejskiej od 25 maja 2018 roku.
PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
Najczęściej zadawane pytania wynikające z tzw. obowiązku informacyjnego:
Co to jest RODO?
Jest to skrót od Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych. RODO wprowadza m. in. nowe prawa dla osób fizycznych, których dane są przetwarzane. Jednym z obowiązków administratorów, którzy przetwarzają dane osobowe jest informowanie osób o przetwarzaniu ich danych osobowych.
Dlaczego Szkoła przetwarza moje dane osobowe?
Szkoła przetwarza Państwa dane, aby prowadzić działalność wynikającą z przepisów prawa, w tym m.in.: zapewnia bezpieczne i higieniczne warunki nauki, wychowania i opieki.
Czy mogę mieć dostęp do swoich danych?
Tak. Mogą Państwo mieć pełen dostęp do swoich danych osobowych. Mogą Państwo również zarządzać swoimi zgodami na przetwarzanie danych w zakresie w jakim zbieranie danych osobowych nie jest obowiązkiem prawnym Szkoły.
Kto jest administratorem moich danych osobowych?
Administratorem Państwa danych osobowych jest Szkoła Podstawowa im. Św. Józefa Sebastiana Pelczara w Jaworniku. Szkoła odpowiada za przetwarzanie danych w sposób bezpieczny, zgodny z obowiązującymi przepisami prawa. W sprawach ochrony danych osobowych mogą Państwo skontaktować się ze Szkołą poprzez email: spjawornik2@interia.pl oraz pod numerem telefonu (017) 27 73 025 lub z Inspektorem ochrony danych.
Jak mogę skontaktować się z Inspektorem ochrony danych?
Z Inspektorem ochrony danych mogą Państwo skontaktować się pod adresem poczty elektronicznej: rokita.rodo@op.pl
W jakim celu Szkoła przetwarza moje dane osobowe?
Państwa dane osobowe są przetwarzane przez Szkołę w celu:
Kto jest odbiorcą moich danych?
Szkoła nie przewiduje udostępniać Państwa danych osobowych podmiotom innym, niż te którym Szkoła powierzyła do przetwarzania dane osobowe na podstawie umów powierzenia przetwarzania danych osobowych (tzw. podmioty przetwarzające).
Czy moje dane osobowe będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej?
Obecnie nie planujemy przekazywać Państwa danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy.
Jak długo Państwa dane osobowe będą przechowywane przez Szkołę?
Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji Państwa spraw i wniosków oraz ewentualnie po ich zakończeniu w celu wypełnienia obowiązku prawnego (wyrażonego w przepisach ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz aktach wykonawczych do tej ustawy) ciążącego na Szkole, a następnie zostaną usunięte lub przekazane do archiwum państwowego.
Jakie uprawnienia mi przysługują?
W związku z przetwarzaniem przez Szkołę danych osobowych przysługuje Państwu prawo do:
Do kogo mogę wnieść skargę?
W przypadkach uznania, iż przetwarzanie Państwa danych przez Szkołę narusza przepisy RODO przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Czy podanie danych osobowych jest dobrowolne czy obligatoryjne?
Podanie przez Państwa danych jest dobrowolne, jednakże w celu dokonania prawidłowej obsługi Państwa wniosków niezbędne. Brak podania danych, niejednokrotnie może utrudnić lub całkowicie uniemożliwić załatwianie spraw w sposób zgodny z Państwa oczekiwaniami. Przepisy szczególne mogą jednak przewidywać sytuacje w których podanie danych osobowych jest obowiązkowe, np. z zakresu prawa o oświatowego.
Skąd Szkoła ma moje dane osobowe?
Źródłem Państwa danych osobowych są wnioski złożone na ręce Dyrektora Szkoły. W przypadku pozyskiwania danych osobowych w sposób inny niż od osób, których dane dotyczą, źródłem danych są inne organy administracji publicznej lub osoby trzecie. Wówczas Szkoła ma obowiązek poinformować Państwa o źródle pozyskania ich danych, chyba że przepis szczególny zwalnia Szkołę z tego obowiązku.
Czy moje dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany?
Państwa dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym nie będą profilowane.
ZASADY ROZPATRYWANIA WNIOSKÓW DOTYCZĄCYCH OBSŁUGI PRAW OSÓB ZAINTERESOWANYCH W ZAKRESIE DANYCH OSOBOWYCH
Osoba Zainteresowana (uczeń, rodzic, opiekun prawny lub inna osoba której dane dotyczą) jest uprawniona do złożenia wniosku w zakresie obsługi jego praw wynikających z RODO, a Szkoła zobowiązana jest do jego rozpatrzenia według poniższych zasad:
Osoba Zainteresowana może zgłosić wniosek do Szkoły w każdej chwili, poczynając od 25 maja 2018 r.
Szkoła rozpatruje wniosek złożony przez Osobę Zainteresowaną lub osobę działającą w jej imieniu:
Osoba Zainteresowana może złożyć wniosek o realizację swoich praw i wolności. Wniosek Osoby Zainteresowanej powinien zawierać dane adresowe oraz rodzaj i szczegóły żądania.
Osoba Zainteresowana może złożyć wypełniony wniosek w sekretariacie Szkoły lub przesłać go za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres rokita.rodo@op.pl.
Bieg terminu rozpatrywania wniosku rozpoczyna się od dnia otrzymania przez Szkołę żądania Osoby Zainteresowanej.
Osoba Zainteresowana uprawniona jest do złożenia skargi w przypadku niedotrzymania terminu udzielenia odpowiedzi przez Szkołę.
W imieniu Szkoły Inspektor ochrony danych udziela Osobie Zainteresowanej odpowiedzi na złożony wniosek na piśmie, listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru lub za pośrednictwem poczty elektronicznej jeżeli jest to zgodne z życzeniem Osoby Zainteresowanej.
Szkoła nie pobiera żadnych opłat i prowizji za przyjęcie i rozpatrzenie wniosku.
Właściwym dla Szkoły organem nadzoru w zakresie danych osobowych jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
W przypadku pytań dotyczących wniosku prosimy o kontakt z Inspektorem ochrony danych pod adresem e-mail: rokita.rodo@op.pl
Inspektor Ochrony Danych:
Iwona Rokita
e-mail: rokita.rodo@op.pl
Podstawa prawna: Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE L 119 z dnia 4 maja 2016 r.)
KLAUZULA INFORMACYJNA DLA NADAWCÓW I ODBIORCÓW e-Doręczeń,
OSÓB ICH REPREZENTUJĄCYCH ORAZ ADMINISTRATORÓW SKRZYNKI
Zgodnie z art. 13 ust. 1-2 oraz art. 14 ust. 1-2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – zwane dalej „RODO”) informujemy, że Administratorem Państwa danych osobowych jest Szkoła Podstawowa im. Św. Józefa Sebastiana Pelczara w Jaworniku reprezentowana przez Dyrektora.
Nasze dane kontaktowe:
1) adres do korespondencji: Szkoła Podstawowa im. Św. Józefa Sebastiana Pelczara w Jaworniku, Jawornik 108 38-114 Niebylec
2) adres poczty elektronicznej: spjawornik@niebylec.edu.pl
3) numer telefonu: 172773025
4) adres do e-Doręczeń: AE:PL-75408-77275-UGERH-15
Inspektorem ochrony danych (IOD) w jednostce jest Pani Iwona Rokita, e-mail: rokitta.rodo@op.pl do której należy kierować zapytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu praw.
Cele i podstawy prawne przetwarzania
Przetwarzamy Państwa dane w celu doręczania i odebrania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publicznej usługi hybrydowej - zgodnie z ustawą z dnia 18 listopada 2020 r.
o doręczeniach elektronicznych (Dz.U. 2020 poz. 2320, z późn. zm.).
W zależności od treści korespondencji dane przetwarzamy na podstawie:
- art. 6 ust. 1 lit. b RODO (w zakresie korespondencji prowadzonej w celu zawarcia czy realizacji umowy, podjęcia działań przed jej zawarciem na Państwa żądanie),
- art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. b RODO (w zakresie korespondencji dotyczącej przetwarzania danych niezbędnych do wypełnienia obowiązku prawnego, który ciąży na administratorze),
- art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. g RODO (w zakresie korespondencji dotyczącej przetwarzania danych niezbędnych dla administratora ze względów związanych z ważnym interesem publicznym),
- art. 6 ust. 1 lit. e RODO (w zakresie korespondencji dotyczącej przetwarzania danych niezbędnych do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi w celu wykonania zadań określonych w przepisach szczególnych).
Okres przechowywania danych
Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres wymiany korespondencji. Dokumenty mogą zostać wydrukowane i przechowywane w postaci papierowej lub zapisane na nośniku danych. Następnie dokumenty – w zależności od ich rodzaju zostaną przekazane do archiwum zakładowego (zgodnie z ustawą z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach i aktami wykonawczymi do ustawy).
Odbiorcy danych
Państwa dane osobowe będą udostępniane podmiotom pełniącym rolę Operatora wyznaczonego w rozumieniu przepisów ustawy o doręczeniach elektronicznych oraz w związku z przepisami ustawy z dnia 23 listopada 2012 roku Prawo Pocztowe, świadczącemu usługę rejestrowanego doręczenia elektronicznego oraz publiczną usługę hybrydową, a także organom
i podmiotom uprawnionych do ich otrzymania na mocy przepisów prawa.
Prawa osób, których dane dotyczą
Zgodnie z RODO, przysługuje Państwu prawo do:
- dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
- sprostowania (poprawiania) swoich danych,
- usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania (jeżeli zachodzą przesłanki wynikające z art. 17 czy 18 RODO),
- przenoszenia danych (jeżeli przysługuje ono na podstawie art. 20 RODO).
Mają Państwo także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych z przyczyn związanych
z Państwa szczególną sytuacją – na zasadach określonych w art. 21 RODO.
Aby skorzystać z wymienionych praw prosimy o poinformowanie, które z nich i w jakim zakresie mamy zastosować wysyłając e-mail na adres IOD: rokita.rodo@op.pl, składając pismo w naszej siedzibie, czy też wysyłając pismo na adres wskazany powyżej.
Przysługuje Państwu również prawo do złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (kontakt - ul. Stawki 2,00-193 Warszawa, e-mail: kancelaria@uodo.gov.pl; tel. 22 531 03 00) jeżeli uznacie, że przetwarzanie danych narusza przepisy prawa.
Informacja o źródle pochodzenia danych, dobrowolności/obowiązku podania danych
Każdy adres do e-Doręczeń jest wpisany do Bazy Adresów Elektronicznych (BAE).
Dane osób reprezentujących nadawców/odbiorców oraz administratorów skrzynki mogły zostać nam przekazane od instytucji/organów/firm/podmiotów lub też mogą być publicznie dostępne (np. rejestr CEIDG, baza KRS).
Podanie danych jest niezbędne do wymiany korespondencji i skutecznej komunikacji. Niepodanie danych będzie skutkować brakiem możliwości rozpoznania sprawy.
Zautomatyzowane podejmowanie decyzji
Nie podejmujemy decyzji w sposób zautomatyzowany i dane nie są profilowane.
Przekazywanie danych do państw trzecich
Dane nie będą przekazywane do państw trzecich czy też organizacji międzynarodowych.
Informacja o administratorze Bazy Adresów ElektronicznychInformujemy, że administratorem danych osobowych w związku z prowadzeniem Bazy Adresów Elektronicznych wykorzystywanych przy realizacji usługi e-doręczenia jest Minister Cyfryzacji.
Stan na dzień 12.03.2025 r.
Aktualizacja – stan na dzień 02.03.2020r.
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane RODO) prosimy o zapoznanie się z informacjami zamieszczonymi poniżej:
KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych.
Poniższe zasady stosuje się począwszy od 25 maja 2018 roku.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, s. 1) informujemy, iż:
W ramach naszej witryny stosujemy pliki „Cookies” w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Pliki „cookies” (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika witryny i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych witryny, w szczególności do:
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących „Cookies” oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika witryny. Sposoby i możliwości zmiany obsługi plików „cookies” mogą Państwo sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej szczegółów w naszej polityce prywatności.